advertise

انواع ماشین بافندگی

*ماشین های بافندگی حاوی ماکو
نخ پود از طریق چهارمین حرکت و حرکت عقبی ماکو اضافه می گردد و برای تمام اهداف بافندگی عالی است. ارتعاش و نویز جزء مشکلات جدی این ماشین به حساب می آیند و رسیدن به عملیات با سرعت بالا در این ماشین مشکل است.
*ماشین های بافندگی بدون ماکو
۱_ ماشین بافندگی شبه ماکو، یک فشنگی پرتاب پود، نخ تار را محکم می گیرد و آن را اضافه می نمایدو یک ماشین بافندگی انعطاف پذیر است، اما بسیار نویز دارد و در سرعت بالا، عملکردش با محدودیت مواجه است.
۲_ ماشین های بافندگی گیره ای، دو نوار در مرکز پارچه دریافت می شود و بر روی نخ پود عبور می کند. روش گرفتن، محبوب ترین روش است و سپس به دو نوع دیگر، یعنی روش نواری و روش قطبی تقسیم می شود و یک ماشین بافندگی انعطاف پذیر است، اما بسیار نویز دارد و در سرعت بالا، عملکردش با محدودیت مواجه است.
۳_ ماشین های بافندگی جت آب، یک جت از آب جهت اضافه کردن نخ پود مورد استفاده قرار می گیرد و عملیات با سرعت بالا، ممکن است، چون آب تنها از نخ های فیلامنتی (پارچه های مصنوعی) استفاده می کند که می تواند بافته شوند.
۴_ ماشین بافندگی ایرجت، یک جت از هوا جهت اضافه کردن نخ پود مورد استفاده قرار می گیرد و عملیات با سرعت بالا، ممکن است. در حضور این جت، محبوب ترین نوع ماشین بافندگی و عملکردهای آن به صورت کلی انجام می گیرد.


لوازم بافندگی نوین